סמל מגייסת מנחים איכותיים להנחיית קבוצות של תלמידים ומורים ברחבי הארץ. שליחות, אתגר ושכר מצויין!

רקע על סמ"ל

שיטת סמ"ל מבוססת על המהפכה הנרטיבית שהתרחשה בשני העשורים האחרונים בעולם הייעוץ והטיפול  המעניקה כלים להתערבויות ברמת הפרט, המשפחה, הקבוצה והקהילה. הגישה הנרטיבית מציעה דרך חדשה להכרות עם בני אדם וליצירת שינוי בחייהם  היא דרך  הסיפור שהם מספרים על חייהם. הנחת היסוד של השיטה הנרטיבית היא שלכול אדם יש סיפור חיים והסיפור שהאדם מספר על חייו משפיע באופן משמעותי על הדרך שבה הוא חי אותם.  בתהליך הייעוץ הנרטיבי האדם בוחן את השפעת הסיפורים הדומיננטיים על חייו ומגלה  את הסיפורים המועדפים האפשריים התואמים את עולם הערכים שלו. תהליך הייעוץ הנרטיבי מאפשר לאנשים להרחיב את זהותם בכיוון המועדף ולהגשים את ייעודם

מכון סמ"ל עוסק בפיתוח מגוון תוכניות המושתות כולן על הפילוסופיה הנרטיבית המיושמת באמצעות האסטרטגיה של סיפורי חיים וסיפורי הצלחה.

התוכנית מבוססת על מחקר אקדמי אודות 100 סיפורי חיים של אנשים אשר גדלו בתנאים קשים, חילצו את עצמם ממצבי מצוקה והגיעו לעמדות מפתח בחברה. המחקר ראה אור בספר : "סוד הסיפור המנצח; בעקבות סיפורי הצלחה" , ד"ר שרית ברזילאי .

תוכניות סמ"ל זכתה להכרה ע"י משרד החינוך ומיושמות מזה כעשור במגוון מוסדות חינוך ורווחה ברחבי הארץ  ובכללם: בתי-ספר (יסודיים, חט"ב ותיכוניים), מרכזי פסג"ה להשתלמויות מורים, מכינות קדם-אקדמיות ועוד.

תוכנית הלימודים של סמ"ל בבתי ספר תיכוניים ממומנת ע"י אגף שח"ר במשרד החינוך וכן ע"י התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון.

אילו מנחים אנחנו מחפשים?

אנחנו מחפשים אנשים אוהבי אדם, כאלה שטבועה בהם היכולת לראות את הטוב בכל אדם הניצב מולם.

נסיון בעבודה עם בני נוער, צוותי הוראה או תחום טיפולי\אימוני – יתרון!

פרטים על קורס המנחים של סמ"ל

שלושת השלבים יערכו בנתיב הל"ה בין השעות 9:00-18:00 בתאריכים הבאים:

שלב א': 28/6/22-30/6/22

שלב ב': 19/7/22-21/7/22

שלב ג': 16/8/22-18/8/22

בין כל שלב ידרש פרקטיקום ליישום השיטה   

 

קורס ההכשרה בשיטת סמ"ל הנו תהליך  ייחודי השוזר בחובו  למידה וחוויה, תיאוריה ופרקטיקה יישומית. ההכשרה נשענת על  הנחת היסוד לפיה על כל משתתף לעבור בעצמו את תהליך סמ"ל.

הקורס מיועד למספר מצומצם של משתתפים ומתקיים במתכונת המשלבת למידת הרעיונות ודרכי העבודה של הגישה הנרטיבית עם תרגולים חווייתיים.

 ההכשרה מורכבת משלושה שלבים ומתפרסת על פני שלושה חודשים. כלי ההתערבות לבניית סיפור מועדף הנלמדים בקורס עשויים לתרום רבות לאנשי טיפול, ייעוץ וחינוך גם בעבודתם במישור הפרטני.

משתתפים שלקחו חלק בסדנת סמ"ל מעידים כי התהליך היה עבורם חדשני וחולל השפעה דרמטית וארוכת טווח בחייהם

מס' המשתתפים בקורס מוגבל
 המקומות מתמלאים במהירות
צרו קשר עכשיו!

הקורס פרס בפני כלים רבי עוצמה מהעולם הנרטיבי. באופן אישי עברתי תהליך שבו כתבתי לעצמי סיפור חיים מחדש. סיפור מעצים שעזר לי לחבר חלקים בתוכי. מעבר לכל המפגש עם שרית גרם לי לגדול כאדם, להאמין ולהעיז יותר. ממליצה על הקורס בחום למי שרוצה לעבור תהליך משמעותי ולהעביר לקבוצות תהליכים דומים.
סמדר אורן
מאמנת אישית, מנחת סמ"ל ומייסדת שיטת "לרוץ לעצמה"
סמל בשבילי הוא קסם קסם שקורה באיזה שלב באמצע הקורס כשהסיפורים והתאוריה הנרטיבית מאחוריהם מתאחדים ויוצרים ניצוץ שמאיר כוחות וארועים שנשכחו במחשכי הזכרון שלנו. סמל גרם לי להבין כמה שליטה יש לי על החיים שלי ושל הסביבה הקרובה אלי. סמל יצר אצלי שינויים מהותיים גם במישור המשפחתי וגם התעסוקתי - אני לא מוכן לקבל את הדברים כמו שהם ויוזם לשנות אותם.
שלומי כהן
מנחה בסמ"ל
סמ"ל נותנת לכל אחד הזדמנות נדירה להתבוננות מעצימה ומגדלת בסיפור חייו. מלבד זאת נוצרים מפגשים אנושיים נדירים ומרגשים של אנשים ונשים מרקעים שונים בחברה הישראלית. מבחינה מקצועית ההכשרה נותנת כלים של ממש לכל מי שחפץ לתרום בהעצמה אישית, בחינוך, ובהנעת תהליכי שינוי משמעותיים אצל מבוגרים ונוער. מומלץ בחום!!!
אורלי מלכיאל
מנחה בסמ"ל

שאלות נפוצות לגבי הקורס:

הסדנה תורמת ידע שימושי ומעבירה את העוברים אותה תהליך עמוק ומשמעותי. בסיום הסדנה, יבחרו האנשים המתאימים לתוכנית והם יצטרפו לצוות המנחים של סמ"ל.
אנחנו צופים סדנאות רבות בשנה הקרובה ויש לנו צורך אמיתי במנחים רבים.

נדרשת אישיות המתאימה להנחיה, אהבת אדם, חשיבה חיובית וחיבור לשליחות של עזרה לזולת. רקע אימוני, טיפולי או היכרות עם מערכת החינוך מהווה יתרון.

אנחנו מקפידים על אנשים איכותיים ובעלי סיפור חיים מעניין, כאלה שמהווים השראה לאחרים, שהתגברו על קשיים ומוכנים להקדיש באהבה מן הידע והנסיון שלהם. אם אתם כאלו, נשמח לשוחח אתכם…